slide show

någon som vet?

har inga ny bilder..

nu har jag stått och försökt tagit massa vattenbilder, jag har bara försökt tagit när vattnet droppar i en skål, typ.. men i alla fall det blir inga bra bilder alls, dåliga och fula bilder blir det. så det jag undrar är, vad behöver man göra för att få bra vattenbilder? behöver man ha någon speciell inställning eller liknande? snälla ni som vet, komentera gärna hur man gör. jag har sett massa andra som har tagit sjukt fina bilder, och jag har absolut ingen aning alls om hur man gör. så snälla, skriv om ni vet! vill verkligen lära mig.

Kommentarer
Postat av: Moa

Nu har jag länkat dig i min blogg, som tack för att du röstade på mig som Veckans Blogg (vilket jag vann)



Tusen tack och ta hand om dig! :)

2010-10-10 | 22:16:17
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: SARAS FOTON & TECKNiNGAR

man ska eller ska man måste nog ha lång slutartid på kameran, annars hinner man inte ;) och blixt är ett måste :P

2010-10-11 | 07:30:34
URL: http://beatlestokig.blogg.se/
Postat av: F O T O - lisa

Ett tipps är :



1 , ta fram en hög skål .

3 , lägg på ett lock så vatten dropparna kan hoppa ned och studsa upp igen .

4 , ha gärna en reflexskärm

5 ,ha en bricka bakom så att du får bakgrund på dina bilder.



sen tar det tid innan man får några bra .

ha på den inbyggda blixten också , så blir bilderna dubbelt så bra.

ta det lungt , fota från olika vinklar , för det gör stor skillnad.

2010-10-11 | 07:31:11
URL: http://asilsfoton.blogg.se/
Postat av: VICTORIAFOTO

Ha en skål, en skärbräda tillexempel som bakgrund och en kort slutartid. Ställ in kameran på "Bildserier" så du kan ta med serietagning (så kameran tar typ 3 bilder per sekund). Det blir inte så bra med inbyggda blixtrar så man måste ha en externblixt för att få så bra som du menar om du menar typ linafoto.blogg.se eller något :)

2010-10-11 | 08:34:22
URL: http://victoriafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0